Lite nytt!

Ojsan.. här var det dåligt med uppdateringar på sistonde.
Tja det har varit ganska hektiskt får jag säga.
Stephanie har varit sjuk och en vecka spenderade vi på sjukhus men nu är hon bra igen!
Jag börjar mitt nya jobb i mitten på augusti men jobbar undertiden som timanställd i Staffanstorp så mycket ledighet är det inte.

Ja då har vi hunnit med två agility tävlingar och en lydnadstävling sen sist!
Agilityn i Bjuv blev disk i båda loppen, I hoppklassen var vi jätte duktiga men tjosan ett hinder blev fel och disk var ett faktum.
I agilityn knasade allt sig eftersom väntetiden var för lång och av någon andledning så slarvar Mira i slalomen då.

Lydnadstävlingen i Eslöv blev iheller ingen höjdare , knepig dommare gav Mira nolla i platsliggningen när hon satte sig upp när det var ca 3 sek kvar, men hon satt kvar!!! då ska man ju få en femma i varjefall.
Tandvisningen.... tja domaren gick raktfram och tog tag i henne utan att först hälsa.. det gillade inte Mira och nafsade minsann efter hans hand.
Opps!
Linförigheten var super eller ja kkanske inte men jag var super nöjd hon hade mycket bättre position och med i halterna, lätt den bästa av de tre tävlingarna vi gjort tidigare ändå ger han oss sämre poäng än vi fått tidigare...grr 7 poäng

Sen blev det halv pannkaka må jag säga för jag tappade mig efter linförighet då jag var så nöjd med Miras prestation att jag berömde henne lite väl glatt..

Hehe ingen bra ide då Mira blev helt upptaggad och skälde sig igenom resten av momenten.
Slutade på 130 poäng
Jag var ändå nöjd med Mira eftersom hon trots allt genomförde alla moment trots allt.

Sapphanefejden i Hässleholm!
Vi startade agility klassen som gick bra! Felfri och vår första pinne!
Hennes fart var väl inte så som den brukar vara men jag valde mer att köra lungt och säkert utan att stressa på henne.
Just när vi skulle ut på banan började det att ösregna! Typiskt det var sol 1 minut innan och så klart lugnade det sig några minuter efter.
Jag halkade och gjorde en vurpa på banan.
Hamnade ändå på 8:e plats av 90 starter!

Hoppklassen blev disk och jag tror återigen att väntetiden slår ut Miras focus slalomen blev inget bra och hon vägrade två gånger på samma hinder.

I alla fall så har vi nu en pinne i agility och en i hopp!

Några agilitytävlingar till hinner vi med i år och minst en lydnadstävling till.
Kurser under hösten vet jag inte riktigt ännu men jag är ute efter träningsgrupp i agility och lydnadskurs i momenten i klass 2.
Och Klubbmästerskapet i Staffanstorps HK ska vi försöka vara med i.

Snapphanefejden Agilityklass 1






Bjuv Hoppklass 1


Kommentarer
Postat av: Cissi och Spray

Grattis igen till pinnarna! Vad ni är duktiga :). När är klubbmästerskapet i Staffanstorp förresten? Det blir väl inte så mycket mer tävlande för oss i år, men man kan ju alltid komma och titta!

2009-07-30 @ 13:44:39
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=Spray

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0