Agility tävlingen i Lund 24/5!

Blir en kort uppdatering idag!
Tävlingen i söndags gick super även om vi inte nollade loppen, men Mira var på topp och felen var helt och hållet mina.
I hoppklassen släppte jag henne för tidigt vilket gjorde att hon missade tunnel ingången.
Och i agility klassen var jag felplacerad och skulle kört ett högerslalom istället eller rent utav lämnat henne i slalomet så jag hade kunnat visa henne rätt väg.
Men men alltd lätt att vara efterklok.

På träning går det bra att lämna henne i slalomet oftast kör hon på hela men där finns ju en liten risk att hon hoppar över ett par pinnar om jag lämnar henne för mycket därför vågade jag inte göra det på tävlingen.

Men överlag så gjorde Mira två kanon lopp och hon känns 10 gånger mer motiverad nu än på tävlingen i Trelleborg 18/4.
Så på en månad har vi gjort stora framsteg, nog mycket tack vare träningsgruppen på Oxie BK.

Missar tyvärr träningsgruppen idag eftersom jag jobbar kväll.
Men på torsdag har vi den vanliga träning på Staffanstorps HK för Linda!

Blev ingen träningsgrupp i lydnad i söndags eftersom Stephanie hade skadat fingrarna (inget allvarligt) och vi fick spendera hela kvällen/natten på akuten... suck..

Vi har även anmält oss till Höganäs BK agilitytävling 13/6 och Simrishamns BK 21/6!
Nu ska jag jobba upp lite tunnelsug, genom att träna starter med skål och jätte belöning efter tunlen.







Kommentarer
Postat av: Ett Mira fans

Mira Mira Räddar Min Värld:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0